środa, 19 marca 2014

Racism in the world...

Mieszkając w kraju w którym się urodziłeś spotykasz ludzi o bardzo podobnym lub wręcz identycznym kolorze skóry do twojej , jednak zdarzają się czasami  małe wyjątki. Garstka ludzi te wyjątki akceptuje , ale większość ( jak wynika z badań ) krytykuje i poniża ludzi o innym kolorze skóry nazywając ich często kolorowymi. Kolor skóry niewątpliwie stał się wyznacznikiem pozycji społecznej i nic ani nikt tego nie zmieni. Pod spodem umieszczam " List Murzynka Bambo do Białego Kolegi" . Moim zdaniem świetnie określa relacje między "Czarnymi" , a "Białymi" opisanymi właśnie w tym krótkim i jakże mądrym liście.




Drogi Biały Kolego!

Powinieneś zrozumieć kilka rzeczy:

Kiedy się rodzę , jestem czarny.
Kiedy dorosnę , jestem czarny.
Kiedy praży mnie słońce , jestem czarny.
Kiedy jest mi zimno , jestem czarny.
Kiedy jestem przerażony , jestem czarny.
Kiedy jestem chory , jestem czarny.
Kiedy umieram , jestem czarny.

Ty Biały Kolego:

Kiedy się rodzisz , jesteś różowy.
Kiedy dorośniesz , jesteś biały.
Kiedy praży Cię słońce , jesteś czerwony.
Kiedy jest Ci zimno , jesteś fioletowy.
Kiedy jesteś przerażony , jesteś zielony.
Kiedy jesteś chory , jesteś żółty.
Kiedy umierasz , jesteś szary.

I Ty masz czelność nazywać mnie kolorowym?

Z wyrazami szacunku,

Murzynek Bambo



Ten list oczywiście nie miał na celu nikogo urazić , jedynie uświadomić , że ludziom o innym kolorze skóry też należy się szacunek.W jednej wiosce , niedaleko mojej mieszkają czarnoskórzy murzyni , którzy grają w tamtejszym klubie sportowym i wierzcie mi , to nic trudnego zaakceptować czyjąś "inność".Słyszałam na prawdę wiele razy o tym, że oni pomogli "naszym" ludziom. Mimo , że niektórzy mieszkańcy tejże miejscowości nie akceptują ich oni dalej są mili i uczynni dla tych , którzy również dla nich są w porządku .Przecież pomimo różnic w wyglądzie , wszyscy jesteśmy ludźmi! Mamy pragnienia, plany , marzenia , popełniamy błędy , a potem je naprawiamy ... Pamiętajmy , że tak łatwo jest tępić kogoś za inność zapominając o tym jak wiele Nas łączy.

KONKURS ♥ KLIK


Ostatnie 3 dni konkursu :) ZAPRASZAM! :)

Chciałam Wam jeszcze bardzo serdecznie podziękować za liczbę , która niedawno ukazała się na moim liczniku wyświetleń. 3000 :) A cały czas rośnie w górę. To wiele dla mnie znaczy , również liczba 41 obserwatorów niezmiernie mnie cieszy.:)


Alexandra ♥

5 komentarzy:

  1. Tak już jest na tym świecie :) A murzynów z miejscowości obok nie będę komentować,bo to naprawdę cudowni ludzie :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czlowiek jest człowiekiem, nie ważny jest kolor skóry, religia czy jakieś inne upodobania. Każdych powinno się traktować tak samo! Sądzę, że w większości nie chęć do czarnoskórych czy do Arabów wyniki z tego, że wszyscy skaczą kolo nich jak koło jajka, a oni nie doceniają tego i wykorzystują nas jeszcze bardziej. Przykład: Arabowie w Niemczech.

    Mój blog! *klik*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z tym że ludzie nie powinni siebie oceniać bo przecież każdy jest wyjątkowy na swój sposób :)

    Pozdrawiam cieplutko ^^ http://board-of-feelings.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeju piękny post,to cudowne,że ludzie starają się go zwalczać :)
    www.blog017.blogspot.com <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Rasizm to sprawa, której już nawet nie pokona dyskusja, żadne wierszyki, plakaty itp. Na tym świecie są po prostu ludzie, którzy myślą inaczej i myślą oczywiście, że są ponad wszystkimi, A czyja to wina? Rodziców, którzy wpajają niechęć do innej rasy (niestety)..
    siedemserc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń